A les Jornades de Memòria Històrica celebrades a Cullera 17 i 18 de gener del present es presentaren diversos testimonis orals i escrits sobre situacions personals que s’hi donaren a la guerra civil i a la postguerra.
Tant al torn obert de paraules com a les mateixes comunicacions es manifestà l’interés per conèixer altres històries de vida i altres situacions socials al voltant de la memòria històrica a Cullera.
En previsió a les II Jornades, que segurament es celebraran a gener de 2026, Cullera Laica ha encetat el projecte d’investigar i donar a conèixer situacions que complimenten els testimonis que es presentaren a les primeres Jornades, per la qual cosa Cullera Laica demana la col·laboració de persones que tinguen informació de testimonis sobre la repressió franquista.
Caldrà que la col·laboració es comunique per diferents mitjans:
– Per escrits, que caldrà enviar al correu-e correu@culleralaica.org o deixar-los a la bústia de Cullera Laica al carrer Colón, núm 4.
– També de forma oral amb narracions que es podran enviar al whatsapp de Cullera Laica 644759381.